marți, 28 decembrie 2010

De la coada la cap

Amintirile sunt cele care alcatuiesc trecutul unui om. Fie ele placute, fie uitate dinadins. Indiferent, insa, de nostalgia pe care o trezesc, ele sunt responsabile pentru ceea ce suntem.
Obisnuim sa retraim amintiri ori de cate ori prezentul se agata de trecut, asemenea frunzelor de toamna care, smulse de pe crengi, ajung, din intamplare, sa fie purtate de vant in acelasi loc in care s-au desprins. Spun din intamplare, pentru ca prefer hazardul in locul fatidicului. Indraznesc sa cred ca avem acest privilegiu de a alege. Pentru ca, pana la urma, totul se reduce la perceptie. Revenind la amintiri, nu cred ca exista altceva mai graitor pentru viata unui om. Ne intoarcem mereu la ce a fost pentru ca fara acest exercitiu de memorie ne-ar fi infinit mai greu sa mergem inainte. E ca si cum ai incerca sa scrii un roman fara a-ti putea aminti primele capitole sau de ce ai vrut sa il scrii de la bun inceput.
De la aceste ganduri a pornit ideea de a face o campanie de publicitate la un produs care sa ofere o modalitate inventiva de pastrare a amintirilor. Primul care mi-a venit in minte a fost Facebook. Probabil pentru ca este foarte popular si pentru ca iti ofera oportunitatea de a-ti construi un jurnal interactiv si de a mentine legatura cu persoane dragi, indiferent de locatie. Intr-adevar, scopul celor care isi fac un cont difera de la un caz la altul, insa pastrarea unei amintiri este cu siguranta un efect. Dificultatea in promovarea lui apare insa imediat, deoarece este un produs care a cunoscut o crestere uimitoare intr-un timp foarte scurt, inlocuind Hi5-ul, in ciuda similaritatilor dintre cele doua. Ce i-ar determina, deci, pe cei care au un cont pe facebook sa il pastreze in momentul aparitiei unei retele de socializare mai avansate? Ar putea, oare, o campanie de publicitate sa schimbe cursul lucrurilor? Si cum ar trebui sa arate aceasta?
Pentru moment, ma opresc aici cu intrebarile. Zilele urmatoare, poate, voi avea si niste raspunsuri.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu