miercuri, 13 aprilie 2011

Un motiv pentru a face publicitate

Nu sunt multe reclamele care sa ma impiedice sa-mi dezlipesc privirea de pe ecran chiar si dupa a 100-a vizionare, insa cea despre care am sa vorbesc acum este cu siguranta una dintre ele. A fost premiata cu aur in cadrul festivalului de la Cannes, editia 2006, insa acesta este cel mai putin important aspect in seria motivelor pentru care m-a cucerit. Mesajul este comunicat intr-un mod simplu, direct si concis, asta nealterand cu nimic povestea construita in jurul lui, ci mai degraba concluzionand, cu cea mai mare economie de cuvinte, ceea ce imaginea crease deja: universul Sony Bravia. Pentru o referire directa la reclama cu pricina, clipul e-aici:



Ce imi place la acest clip? Totul. De la idee pana la fiecare detaliu al executiei. Este o reclama care dovedeste ca o reprezentare creativa nu trebuie sa fie catalogata automat drept nesabuita, asa cum se intampla in unele cazuri. Intr-adevar, inteleg motivele unor retineri in privinta creativului din reclame, deoarece, de multe ori, dorinta de a face spectacol intrece necesitatea transmiterii unui mesaj clar, insa in cazul Sony Bravia nu poate fi vorba despre asa ceva. Atat sloganul cat si imaginea si muzica lucreaza impreuna pentru a contura un singur beneficiu - “Colour like no other”. Mesajul este comunicat intr-un mod simplu, tocmai pentru a ajunge cat mai usor la public. Creativul intervine abia la partea de imagine, de punere in scena a unui slogan care reuseste sa exprime esentialul beneficiilor Sony Bravia.

Revenind la faptul ca mi se pare o reclama buna din orice unghi ai privi, as vrea sa ma opresc putin si asupra muzicii alese. Cu totii avem reclame pe care le indragim. Motivele sunt diverse. Putem observa, totusi, ca cele care au pe fundal o melodie atractiva reusesc sa stabileasca mult mai usor o legatura cu publicul sau. Dezavantajul in aceste situatii este ca de multe ori uitam produsul la care se face reclama, sau daca nu uitam, apreciem acel spot doar pentru coloana sonora, mesajul reclamei intrand in umbra. Clipul “Bouncy balls” face, insa, exceptie de la aceasta prejudecata. Cu atat mai mult cu cat versurile melodiei lui Jose Gonzalez, puse in contextul reclamei, par sa fie scrise pentru acest spot:

“One night of magic rush
the start a simple touch
one night to push and scream
and then relief
ten days of perfect tunes
the colors red and blue
we had a promise made
we were in love
to call for hands of above
to lean on
wouldn’t be good enough for me,
no to call for hands of above
to lean on
wouldn’t be good enough.”

In ce priveste ideea acestui clip, mi se pare ingenios modul in care au redat mesajul “Colour like no other”. Ploaia de mingi colorate creeaza un scenariu jovial, plin de miscare. Au reusit sa dea viata culorilor. Iar ceea ce ma surprinde este ca nu mi s-a parut deloc nefireasca acea avalansa de mingi pe strazile pustii din clip, desi situatia nu este nicidecum una comuna.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu